Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av TioTusenKRBil
#1524092
Hej,

Har en 944 ac/ecc som köptes med "trasig" ac (Rem borta, oklart varför). Har även lyckats tömma systemet själv när jag skruvade loss elementet vid kupefläkten. Tänkte göra det rymligare samt banta bilen och ta bort hela paketet från motorutrymme och fläkthus inlusive rör osv. Undrar om det är en bra ide, om det blir något värt att spara på vid ev. återställning, och om det finns något man bör tänka på när man skruvar bort allt som har med AC att göra på en 940 ac/ecc från 97 (sena versionen med snöflinga).

Tack på förhand! :)
av etnad01
#1526407
Spara skiten ba, om inte du kommer använda den finns det nog någon i framtiden som kan tänkas köpa den av dig. Görs ju inte många nya nu förtiden...
av TioTusenKRBil
#1526589
Vikt och utrymme.
Undrade mest om det fanns något eftertraktat när det gäller AC som man kan sälja eller bör spara på. Blir väl så att man sparar allt så har man ett komplett system att utgå från vid ev. installation.

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]