Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av TioTusenKRBil
#1522637
Kul/spindelleden sitter fast i min länkarm. Har precis gjort rent till 100% från rost och tänkte måla med stenskottsfärg, och då tänkte jag lossa leden för att lättare måla överallt. Tyvärr så sitter den ungefär lika hårt som bussningen till bakre länkarmen.. Har testat hamra så hårt jag kan och den rubbar sig inte. Finns det något smart sätt att få loss detta eller är det bara att köpa hem något specialverktyg?

Värt att nämna att länkarmen sitter löst med endast spindelled i. Allt annat är demonterat och fjäderbenet hänger kvar tornfästet på bilen.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1522659
Har du skruvat bort muttern? Skruva då på den igen några gängor, den måste gå hyfsat lätt sedan tar du en stor hammare som du ska slå på bärarmen med. Du ska slå vinkelrätt på bärarmen ovanför muttern. Men, du måste ha en ännu större hammare (handlägga) att hålla mot på andra sidan mot där du slår. Brukar räcka med någon ordentlig träff 😇😇
Den sitter kroniskt monterad och slår du på sidan så "tvingar" du bärarmen neråt

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]