Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tayisasleep
#1520490
Hej!
Tog min 740 ut på provtur för att ”testa” den fina snön som vi fick i Stockholm häromdagen ;-)

Jag hade plockat ut hela instrumentbrädan ur bilen då jag höll på att reparera en sak, men tänkte att det inte spelade nån roll.

Jag var ute och körde i säkert över en timme minst, men sen när det var dags att åka hem märkte jag att min lilla voltmätare som sitter i 12v uttaget visade typ 10 volt…
Den fortsatte gå ner, och tillslut nån gång runt 7 volt kanske så dog bilen, och jag fick hoppa den från en annan bil flera gånger för att komma hem.

Tänkte ju direkt att generatorn hade gjort sitt, och funderade inte mer på saken. Men efter att ha läst lite på forum så verkar det som att ”laddlampan” (jag gissar att man menar röda lampan med ett batteri på) MÅSTE kunna lysa innan man startar bilen för att generatorn ska kunna funka…?

Kan det vara så enkelt att eftersom att min instrumentbräda saknades helt, så var det nån koppling som aldrig blev kopplad, som då gjorde att generatorn inte kunde jobba?

Från vad jag kan komma på så har inte generatorn bråkat så mycket innan detta, kanske nån gång som den legat lågt, men osäker…

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]