Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av KalleRullar
#1518134
Sitter på en 740 ifrån 88a med LH2.4 elsystem och en b230f som motor. Har redan testat det mesta men söker saker jag mer kan testa.
Det vi har bytt:
Tändbox
Tändmodullen
Vevaxellägesgivare
Det vi har testat:
Tändkablar
Tändstift
Tändspolen
Vi har fixat jordkablarna till toppen och dem på insuget
Vi har provat med att koppla tändspolen på batteri
Vi har bytt plats på kablarna på tändspolen.


Alla säkringar är hela
Godtar alla tips jag kan få även dem dumma förutom skrotten.
Finns säkert fler saker vi har testat som jag har glömt.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1518152
Blir tändstiften blöta? Funkar båda bränslepumparna när motorn går runt
Skroten är inget alternativ för en strulande 740, dom går i evighet med lite omsorg och mycket kärlek
av KalleRullar
#1518173
lennarte skrev:Blir tändstiften blöta? Funkar båda bränslepumparna när motorn går runt
Skroten är inget alternativ för en strulande 740, dom går i evighet med lite omsorg och mycket kärlek
Vet att enna pumpen funkar men kommer inte ihåg om den andra funka ska kolla ikväll. Men har för mig att stiften blir blöta men mitt minne är inte alltid på topp haha. Men dock så är pumpen kopplad till lyserna vet inte om det kan ha med saken att göra?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1518224
KalleRullar skrev:Men dock så är pumpen kopplad till lyserna vet inte om det kan ha med saken att göra?
????
av KalleRullar
#1518574
lennarte skrev: mån 07 nov 2022, 16:35
KalleRullar skrev:Men dock så är pumpen kopplad till lyserna vet inte om det kan ha med saken att göra?
????

Du läste rätt... var tidigare ägaren och har inte en aning om hur man har lyckas med det ofrivilligt
av KalleRullar
#1518575
lennarte skrev: mån 07 nov 2022, 09:22 Blir tändstiften blöta? Funkar båda bränslepumparna när motorn går runt
Skroten är inget alternativ för en strulande 740, dom går i evighet med lite omsorg och mycket kärlek

Har kollat och stiften blir blöta
Användarvisningsbild
av lennarte
#1519463
Ska inte vara ström vid vevaxelgivaren, däremot blir där en svag växelspänning när motorn går runt. Du kan ohm mäta den, c:a 270 ohm mellan blå och röd kabel. Svart kabel är jord.
S/V60 Polestar utan taklucka

En kompis har en -15 utan lucka. IMG_6207.jpg

Har en my24 V60, handbromsen känns som ett lo[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]