Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Megablower
Någon som renoverat taklucka som kan hjälpa mig felsöka min. Problemet är bytte list så plocka ner luckan o tog ur luckan ur sin form, så provkörde luckan med vev medans den var utanför bilen och den stiger nu på vägen bak och går inte ner igen eller hela vägen fram. Är det så att talet kommer hålla nere luckan när man kör den fram och tillbaka eller har jag monterat något fel.
Användarvisningsbild
av lennarte
När du öppnar luckan skruvar åt ett håll och du öppnar bakänden när du skruvar åt andra hållet. I mittläget där ska luckan vara stängd. Därför tror jag att mittläget blivit "rubbat".
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Flytta veven är ju så att säga den officiella metoden för att "låsa" veven i rätt läge. Mycket kan ha hänt under åren, t ex luckan har gått trögt så veven har kuggat över en eller flera gånger, vilket såklart per definitation flyttar läget på veven.

Andra saker som kan göra att luckan stiger i bakändan är svällda lister, eller rost i katerna som töjer ut listerna, alt. felmonterad list. Min lucka på 944an stiger lite i bakkant när man stänger den, men den har nog inte varit öppnad på år och dagar innan jag tog över den, och jag har bara öppnat den en gång för att prova att den öht fungerade :P
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]