Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Boiber23
#1508229
Hej kör med maxxecu och menade ställa tändningen till 0 men funderar vilket märka jag ska ställa efter av dessa 2?
Untitled.png
Untitled.png (856.84 KiB) Visad 753 gånger
Användarvisningsbild
av lennarte
#1508234
När märkena på remskivskanten är på 0-strecket på blocket är motorn 0°, sedan kommer 10° resp. 20° före ÖD på kåpan. Strecket mellan är 15° och strecket efter 20° är 25°. Strecken på kåpan är inte lika exakta som den på blocket, och kolla så inte gummidämpningen i remskivan släppt. Då kan det bli helfel eftersom original sköts det från svänghjulet med vevaxelgivaren.
av Boiber23
#1508251
lennarte skrev:När märkena på remskivskanten är på 0-strecket på blocket är motorn 0°, sedan kommer 10° resp. 20° före ÖD på kåpan. Strecket mellan är 15° och strecket efter 20° är 25°. Strecken på kåpan är inte lika exakta som den på blocket, och kolla så inte gummidämpningen i remskivan släppt. Då kan det bli helfel eftersom original sköts det från svänghjulet med vevaxelgivaren.
Tackar nu förstår jag
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]