Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frufugge
#1508153
Tja,
Jag har en fundering, jag har en 945a ltt från 96.
Jag ska byta motor till en rakställd d5252T med komplett elsystem. Det jag kommer behöva göra som jag vet är att byta oljetråg och motorfästen men jag har en fundering, hur kopplar jag in motorn i 945an och är de något mer jag behöver som T.ex. ett dieselmätarhus från 940, eller en annan databox?
Tacksam för alla svar 😊
#1508214
Tack för länken till sfro 😊, nja när jag satt å läste i sfro så verkar de inte så omöjligt att få igenom den på reggbessen, men vet någon hur jag kopplar in den motorn i elsystemet?. De e ju elsystem från en v70 som ska in i en 940, tänkte bara om någon gjort de förut och vet hur de ska kopplas?.
#1508301
Det är snudd på omöjligt eftersom den är tagen i bruk 01/01/93 eller senare. Då är det ombyggt fordon som gäller, varvid själva motorbytet är det minsta beskymret du kommer stöta på...

Elen är ju bara att klippa och klistra ihop... Skaffa elschema till både 940 och bilen du tar D5an från och gå igenom kabel för kabel. Inte speciellt svårt, bara tidskrävande.
Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)

Rekommendation Generator V50 2.0 D

Ett tips, kolla att nuvarande generator är 15[…]