Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvorullar
#1504319
sicnarf skrev:Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan skada för 1500 för 3 år sedan. <a href="tel:031-231156" data-original-title="" title="">031-231156</a>
Hur ser det ut idag efter 3 år?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1504363
Lucif3r skrev:
volvorullar skrev:Tolkade det först som att vissa bara punktar fast plåt ovanpå rost o allt.
Finns dom som gör det också....... Men det tror och hoppas jag ingen här håller på med :-D
Nää, ingen på detta forum. Tror inte det i alla fall.
På min första bil var det så. Minimalt förarbete och inget efterarbete. Bytte t.ex (bl.a) främre tvärbalkar under golvet fram på båda sidor 2 ggr under dom 7 år jag hade den. När jag lackerade om den sprutade jag "body" på tröskellådorna (var ganska nytt då). Plåten var så tunn så när jag slipat bort lös rost såg det ut som en "natthimmel" när jag lyste med en lampa i hålen på insidan. Men det såg fint ut och höll "tiden ut. Denna bil (Opel Rekord -59) köpte jag för 300 kr till midsommar 1972 i halvtaskigt skick och den skrotades (efter 2 st motorbyten) våren 1979. Efter den har jag varit mer noga med mina bilar,
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]