Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av WilhelmYp
#1499606
Hej, jag har en Volvo 940 Turbo 1997 som inte vill starta, den får gnista och den får bränsle. som jag vet så läcker det inte vakuum vid någon slang och motorn går runt som vanligt när man försöker starta den. Det är en A traktor så att felsöka vid tändspolen är svårt då den är inbyggd i en plomberad låda. motorn gick rikt och sotade innan och när jag skulle kolla stiften så gick tändkablens insida av och flög ur.

jag satte på nya kablar som jag beställde (tog ungefär en vecka för dem att komma så bilen stod still utan att nån pillade på dem alls) efter jag satte på dem nya kablarna så ville inte motorn starta så jag tog ut ett stift och lät någon starta bilen för att jag skulle kunna se om det kom gnistor från stiften och det gör det. också öppnade jag luftningsventilen som sitter på spridar rälsen och där kommer det bensin när någon försöker starta bilen.

Så är ganska fast nu på vad problemet kan vara. har kollat säkringar och mätt impulsgivaren till 170 ohm som det ska vara. lambdan är också bytt innan tändkablarna men då startade bilen.

behöver tips från mer kunniga folk!
av WilhelmYp
#1499614
jag ska kolla om den tänder på startgas och nej inte testat en annan lmm då dem funkade innan jag bytte kablarna. bilen dog när man drog ur kontakten
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]