Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1497359
Ska titta bakom mätarhuset om jag hittar något fel annars så följer jag alla kablar och tittar så de är hela om alla är de så är min sista utväg att öppna h-reggen och titta så kabeln som ska sitta på v bokstaven inte har hoppat ur.
#1497404
FelpåAtraktorn skrev:Jag har en A-traktor som jag misstänker att de är varvtalsignaler de är fel på fast jag har ingen aning hur man kan kolla de. Kan varva hur mycket jag vill medans den är igång under dem sekunderna.
Har För Mig Det Är Om Den Stängs Av Efter 8-18 Sek Eller vad Det e Me H-Reggen Att dem tappat / Finns ingen Varvsignal Och därav Den stänger av,
#1497474
MartinL36 skrev:
FelpåAtraktorn skrev:Jag har en A-traktor som jag misstänker att de är varvtalsignaler de är fel på fast jag har ingen aning hur man kan kolla de. Kan varva hur mycket jag vill medans den är igång under dem sekunderna.
Har För Mig Det Är Om Den Stängs Av Efter 8-18 Sek Eller vad Det e Me H-Reggen Att dem tappat / Finns ingen Varvsignal Och därav Den stänger av,
De är bara att jag vet inte riktigt vart den tappar varvsignalen ifrån.
#1499694
en hregg som förlorat vartalssignal kommer hålla motorn igång under 18 sekunder och sedan döda motorn om den inte få en signal eller att en ny signal ställs in under den tiden, du kan också varva under den tiden
#1503102
FelpåAtraktorn skrev:Fast när jag står still ska den bryta på ett visst vartal. Fast vissa har kopplat när framdäcken snurrar i 30 så bryter de.
Aha. För att det inte ska gå att göra burnouts.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
#1503103
Lite off topic men ändå.

Klurat på denna i några år.

Bilden är gjord i paint.
20220625_040244.jpg
20220625_040244.jpg (23.43 KiB) Visad 207 gånger
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1503115
FelpåAtraktorn skrev:
MartinL36 skrev:
FelpåAtraktorn skrev:Jag har en A-traktor som jag misstänker att de är varvtalsignaler de är fel på fast jag har ingen aning hur man kan kolla de. Kan varva hur mycket jag vill medans den är igång under dem sekunderna.
Har För Mig Det Är Om Den Stängs Av Efter 8-18 Sek Eller vad Det e Me H-Reggen Att dem tappat / Finns ingen Varvsignal Och därav Den stänger av,
De är bara att jag vet inte riktigt vart den tappar varvsignalen ifrån.
Förmodligen knacksensor eller rotor.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]