- sön 13 feb 2022, 15:01
#1488449
Får 6ohm med kall sond. Däremot måste bilen va igång för att få 12v på dom lossade vita kablarna.
Den börjar på ca 0,5volt och går sedan uppåt men den hoppar inte mellan 0,2 -0,9 volt utan ligger gärna kvar på runt 0,8-0,9.. kass lamba trots att den är skapligt ny?
Den börjar på ca 0,5volt och går sedan uppåt men den hoppar inte mellan 0,2 -0,9 volt utan ligger gärna kvar på runt 0,8-0,9.. kass lamba trots att den är skapligt ny?
lennarte skrev: ↑lör 12 feb 2022, 10:47 Mät mellan dom lossade vita kablarna, ska vara 12V med tändning på. Mät sedan på dom vita kablarna mot sonden i ohm läge. Ska vara några ohm vid kall sond, kommer inte ihåg exakt. När du startar motorn kall ska multimeter visa omkring 0,5V. Sedan stiger den sakta medan du kör tills sonden blivit varm då börjar den växla. Normalt ska den växla mellan 0,1v och 0,9V, oftast mellan c:a 0,2V till 0,8V. Jag har aldrig låtit min motor gå på tomgång så länge så jag vet inte hur det fungerar, men den borde börja växla när sonden blivit varm. Visar den 1,3V när du kör också?