Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1483590
Hej, bilen började krångla för ett tag sedan. Fick felkod 1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Bilen började gå sämre och sämre till slut fick den ingen bensin fram till motorn alls. Jag har bytt pump i tanken, amaturen är hel, bytte pump under bilen, bytte filtret, bytt spridare, btr. Jag har kollat jordpunkten till pumpen, reläerna, styrboxen, slangarna fram till motorn. Allting som har med bensin att göra har jag bytt eller kollat. Så körde den ungefär 15 km felfritt. Sen gav den upp helt igen. Ingen bensin fram till motorn. Jag kollade slangen från tanken till pumpen där flyger det ut bensin som det ska. Efter pumpen till filtret totalt stopp. Bytte backventilen från den nya till den gamla så startade bilen igen. Gick felfritt i 10minuter och nu har den gett upp igen. Jag får fortfarande bensin fram till motorn men den vill dö på tomgång och det går inte att köra, den får ingen bensin. Någonting måste jag har gjort fel? All hjälp uppskattas verkligen jag kommer bli galen snart.
Mvh Max
#1483599
Något löst skräp inne i slangen som följer med bränslet fram till backventilen och täpper till den?
Och när du meckar så åker det tillbaka..
Gissar bara :-) Kanske nåt med tryckregulatorn?
#1483600
Hmm, får kolla på det. Har testat 2 st olika bränsletrycksregulatorer, ingen skillnad. Har du några andra idéer? Något måste ju gått fel, dom nya delarna kan ju inte vara sönder? Det kom inte fram någon bensin till motorn alls så bytte jag backventilen till den gamla och då startade den och gick 10 minuter och sen la den av helt jag förstår inte..

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]