Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1482688
Tjo tjo, har en 96ans 945 LTT som är väldigt svårstartad och den bryter nästan som att den har H-regg fast den har inge sånt, de som jag har provat än så länge är att byta bränslepump, bränslerelä, spridarrelä, tändstift, tändkablar, rotor och fördelarlock, spridare, spridarmotstånd, bränsleboxen, bränsleregulator, bränslefilter, tändmodul, luftmassemätere, har även rengjort jordflätor på båda sidor och kollat flera gånger att kamremen står rätt, men börjar få slut på idéer, någon som har nå tips vad de kan bara?
#1483225
Är svänghjulet fel ska den inte kunna starta, en skruv är för mycket fel. Men kammen kan sitta en till 3 kuggar fel och motorn kan starta. En kugg = märks inte så mycket, 2 kugg märks tydligt och 3 kugg nästan omöjlig men går att hjälpligt köra.
#1483289
lennarte skrev:Är svänghjulet fel ska den inte kunna starta, en skruv är för mycket fel. Men kammen kan sitta en till 3 kuggar fel och motorn kan starta. En kugg = märks inte så mycket, 2 kugg märks tydligt och 3 kugg nästan omöjlig men går att hjälpligt köra.
Har kollat så att allt står rätt flera gånger och de gör de, misstänker att det är läckage vid insuget
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.