Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ghostrider
#1474892
Tjena
Nu har jag fått en kanske tokig idé. Jag undrar om det kan gå att sätta två hella comet 500 extraljus bakom grillen på en Volvo 940 utan att det blir tokigt med kylningen eller något annat.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1474923
Hade 2 st 192 mm runda Hella fjärrljus med 100W H3 lampor bakom grillen på en Amazon på -80-talet. Där går all luft till kylaren, och det var inga problem.
Har aldrig haft något så bra helljus, varken före eller efter. Förre ägaren haft lampor där så hålen i aluminiumet var redan gjorda, fick putsa till hålen med en plåtsax så dom passade.
av ghostrider
#1474931
Lucif3r skrev: lör 20 nov 2021, 10:39 Bör inte vara någon fara för någorlunda normal körning. Bilen tar ju luft genom stötfångaren också, och inte bara genom grillen.
Ja någon rallyförare är jag då inte;-)
av ghostrider
#1474932
lennarte skrev: lör 20 nov 2021, 13:02 Hade 2 st 192 mm runda Hella fjärrljus med 100W H3 lampor bakom grillen på en Amazon på -80-talet. Där går all luft till kylaren, och det var inga problem.
Har aldrig haft något så bra helljus, varken före eller efter. Förre ägaren haft lampor där så hålen i aluminiumet var redan gjorda, fick putsa till hålen med en plåtsax så dom passade.
Det låter bra. Tillräckligt ljus är alltid bra så man ser vart man är på väg

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen