Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1474999
Ibland är man bra dum hahaha. började rengöra delarna idag eftersom tätningen kommer på tisdag. på bilden kan ni se vad jag fann till min fasa. vet att jag köpte en ny MEN när jag låg där under bilen i gruset för ca 3 år sedan så måste jag i den bökiga miljön tagit den gamla och fått dit den med såg skadan i. inte undra på att den läcker då. vet att den nya ligger och rostar bort någonstans på grusparkeringen. jaha en till ny del att införskaffa, hoppas dom har den på biltema så det inte blir en beställning på den också, fan va dumt.
Bild
#1475034
Som det kan bli. Lätt gjort. Jag missade nyligen när jag beställde en begagnad del att det nr jag hade va till min förra S80. Sirenen till larmet. Iockmed det har jag inte bemödat mig med att ta reda på om det är samma till denna. En 00 T6 som det är till den 02 140hk jag hade.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

#1475095
robinb3rgsten skrev:Jo den finns på biltema
Va bra då blir det inköp imorgon.
GLIZ skrev: lör 20 nov 2021, 21:44 Som det kan bli. Lätt gjort. Jag missade nyligen när jag beställde en begagnad del att det nr jag hade va till min förra S80. Sirenen till larmet. Iockmed det har jag inte bemödat mig med att ta reda på om det är samma till denna. En 00 T6 som det är till den 02 140hk jag hade.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Känns bara väldigt korkat med tanke på att jag ful lagat den så länge och tyckte att den läckte lite väl mycket bara för att "trattarna" var lite skeva och en är lätt nött. nu kommer det nog garanterat bli tätt med gungum om det är så bra som det sägs.
Ska även se om jag har min helkropps overall kvar. blir jäkligt kallt när man hasar runt på betong golvet och tröjan åker upp :)
#1475354
körde värmepistolen ett tag och väntade sedan ett par timmar och provkörde och det såg bra ut. men det har alla andra lagningar innan med biltema också gjort. problemet där var att biltemas blir som grus efter ett tag och smulas sönder vid minsta rörelse. hoppas denna håller bättre. i vår får man se. detta är en fin lågmilare med endast 14 tusen mil på nacken så den brukar få stå inne på vintern eller vila utomhus om jag gör något annat i garaget. i år ska jag ta tag i bränslemätaren(misstänker att den i tanken är sönderrostad då de brukar vara i plåt) och trippmätaren som lider av dåliga lödningar och laga en del rostfläckar under.
Skiter detta sig ja då kapar jag och skarvar istället. Tack för alla tips och hjälp!
Bild
#1482309
GLIZ skrev: tor 06 jan 2022, 06:51 Håller det tätt?

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det får vi se i sommar :) Denna står i garaget och jag ska få fingret ur ändan och ta tag i lite andra saker på den, tank mätaren och annat. viewtopic.php?f=15&t=167242
Under tiden kör jag min lilla peugot 107 som även den är relativt nylagad med redbullburkar runt avgasröret. den är nästan tät, får se vad besiktningen säger om den. Speciellt när jag vet att den börjat glida isär lite då "bandaget" under smällt lite fint så att på vissa gupp slår avgasröret i marken 8-)
Bild

Vet inte mitten men hörnen är olika i al[…]

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]