Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frufugge
#1468915
Tja, jag har ett problem med min 945a turbo, jag har olja i kylarvattnet och ska bytta topplockspackning. Men jag skulle behöva veta om de e någon som vet om något företag i Västerås riktplannar toppar? Tacksam för alla svar
av Rådlös
#1468945
Vänd dig till vilken seriös bilverkstad som helst i din närhet. Gör dom det inte själva så har dom naturligtvis en motormekanisk verkstad i sin vänkrets dit dom skickar sådana jobb.

Vill man kolla om toppen är plan eller skev, så behöver man vanligtvis en stållinjal. Har man ingen sådan kanske man har ett vattenpass. Ett påkostat sådant har raka och plana ytor. Lägg det på topplocket och kolla med lampor om det lyser igenom någonstans.
av Henkan
#1468956
Frufugge skrev:Tja, jag har ett problem med min 945a turbo, jag har olja i kylarvattnet och ska bytta topplockspackning. Men jag skulle behöva veta om de e någon som vet om något företag i Västerås riktplannar toppar? Tacksam för alla svar
Jag vet två företag som jobbar med marinmotorer i Västerås, MMS AB och Performance Marine. Motor som motor, fråga kan man ju alltid göra.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]