Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ghostrider
#1466406
Tjena alla i gruppen. Nu var det inte så länge sedan min senaste fråga men jag har funderat över att sätta in larm i min 940. Jag skulle vilja ha ett Volvo larm och funderar därför på om det kanske går att sätta in larmet från en Volvo V70N i en 945:a. Är det någon som vet om detta går eller är det omöjligt eller alldeles för krångligt.
av Malmstroem
#1466409
Allt är möjligt -- det är bara olika svårt.

Att flytta larmet från en V70N till en 945 hör till de svårare saker du kan göra. Larmet är integrerat i elektroniken (både hårdvara och mjukvara) på V70N. Det kommer vara att vara i det närmaste omöjligt att få det att fungera på en 945 utan att flytta i princip hela el-systemet. Det är också CAN-baserat på V70N.

Det är betydligt lättare att få ett eftermarknadslarm att fungera.
av Chris72
#1466414
Jag har ett Carguard 950 (tror jag modellen heter) som suttit i bilen sedan den var tämligen ny (installerat på larmfirma enligt intyg som ligger i bilhandboken) det har fungerat klanderfritt i snart 31år. Min erfarenhet av Volvos originallarm är inte lika bra kan jag ju säga.
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]