Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Böbbe
#1464180
Min bil har haft hög tomgång nu ett tag men det börjar bli drygt nu då den drar så mycket soppa. När man startar bilen går den upp på 1600 sen åker den ner till ca 750 men direkt när man åker iväg eller om man står på tomgång ett tag så åker tomgången upp på 1100 sen när bilen blivit varm så är den på 1300. Jag har bytt tomgångsmotor 2 gånger ena från skroten sen den andra helt ny och nu idag testade jag att byta lmm men utan framsteg. Vore skönt att få ned tomgången då den drar 1.5 nu och innan den höga tomgången drog dem 0.8-0.9 milen.
av Böbbe
#1464181
Glömde och nämna att om jag drar ut lmm så åker tongången ned på ca 700-800 men då går den som en påse skit
av Böbbe
#1465750
Har tagit isär insuget o tittat alla vakuum slangar men då upptäckte jag att det har läckt bensin in i kontaktstycket till kallstartsventilen och då undrar jag om det kan ha något med saken och göra för kan inte hitta något annat som kan vara fel
av Böbbe
#1465936
Rengjorde allt och satt tillbaka allt med nya packningar men problemet kvarstår. Nu är min fråga ska motorn kunna vara igång utan tomgångsmotor. För när jag pluggade tomgångsmotorn och insuget där tomgångsmotorn ska sitta så blir tomgången normal sen direkt när jag stoppar in slangen igen så stiger tomgång till 1300. Har ju fått felkod på lastsignal så jag börjar undra om det är nån styrbox som jävlas. Vore roligt och höra vad ni tror
Mvh Tobias
Användarvisningsbild
av lennarte
#1466054
Om motorn går på "normal" tomgång med slangarna till tomgångsmotorn pluggade får motorn in luft någon annanstans. Kolla alla vakuum slangar (även ventilationsanläggningen om du har AC), vevhusventilation och oljefälla. Kolla även (plocka isär, rengör, putsa slitkanter) spjällhuset och justera spjåll och spjällstopp. Kolla och skriv upp e.v felkoder. Radera dom och kör någon mil och kolla igen.

Är ovanligt med ljuddämpning i 17" […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]