Dåligt kylarlock?
Postat: fre 20 aug 2021, 17:50
Dagen efter en långkörning på nästan 40 mil märkte jag att el-kylfläkten konstant var igång. Under huven såg jag att kylvätskebehållaren var helt tom! Det gick att hälla i nästan 3 liter vätska. Dagen efter det åkte jag och köpte ett nytt kylarlock och hem igen (inte ens 1 mil). Kylvätskebehållaren tom igen, typ 1 liter vätska gick i den här gången. Nu, 10 mil efter att jag har bytt kylarlock har den inte druckit en droppe glykol.
Kan det verkligen vara så enkelt att det bara var ett dåligt kylarlock eller har jag ett annat problem? Det förra var ett gammalt grått lock (som inte ska vara så bra?). Jag ser inga tydliga tecken på att topplockspackningen gått. Inte heller är det blött under bilen.
940, B230FK, 1995
Kan det verkligen vara så enkelt att det bara var ett dåligt kylarlock eller har jag ett annat problem? Det förra var ett gammalt grått lock (som inte ska vara så bra?). Jag ser inga tydliga tecken på att topplockspackningen gått. Inte heller är det blött under bilen.
940, B230FK, 1995