- fre 20 aug 2021, 14:53
#1459946
Jag vet att det finns mängder med trådar om att trimma b230 men har några frågor som jag inte hittat svar på, länka gärna trådar om det finns.
Har en 740 88a b230f och undrar hur många extra hk kan man få ut genom att bara byta kamaxel? Alltså ha kvar 530 toppen och original grenrör. Vilken kam skulle passa bäst?
Kan man få 10-15hk mer hade de vart perfekt, känns som att det är det som saknas.
Vad skulle det kunna göra i bränsleförbrukningen om man inte ändrar körsätt? Ligger på 0,8 l/mil nu med mest landsvägkörning. Nöjd om jag klarar mig under litern per mil.
Mvh Elias
Har en 740 88a b230f och undrar hur många extra hk kan man få ut genom att bara byta kamaxel? Alltså ha kvar 530 toppen och original grenrör. Vilken kam skulle passa bäst?
Kan man få 10-15hk mer hade de vart perfekt, känns som att det är det som saknas.
Vad skulle det kunna göra i bränsleförbrukningen om man inte ändrar körsätt? Ligger på 0,8 l/mil nu med mest landsvägkörning. Nöjd om jag klarar mig under litern per mil.
Mvh Elias