Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1457222
Stod och tankade min volvo 940 härom dagen, men när jag smällde igen tankluckan flög den av. Visade sig att plastclipsen som hållit luckan på plats blivit spröda med åren och gått sönder. Väl hemma insåg jag att en av de små gummidetaljerna som sitter mellan gångjärnet och karossen hade lossnat när luckan flög av http://imgur.com/gallery/mhEgoyF.

Har någon nån aning vad en sådan tätning/packning kan heta eller vart man skulle kunna få tag på en sådan?
#1457303
Kikade lite på det först, men ingen aning om hur man ska byta själva gångjärnet. Kan ta loss själva fjädern på den gamla tankluckan, men går back när jag försöker ta bort gångjärnet, känns som jag kommer bryta sönder fästena. Något tips på hur man får bort den? Annars hade jag tänkt köra en "Macgyver" och borra ur de gamla trasiga clipsen och sätta i nya, då skulle jag bara behöva en sån packning.

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]