Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1461158
Nu har jag bytt, packning till insuget, knack och temp givare, rotor och fördelare och nya stift och tändkablar.. och INGEN skillnad :/

Så frustrerande..
körde den riktigt varm idag och gasade ut för fullt med 1.2 bar i ladd, gick bättre den dog inte hela tiden, men när den väl gör det så orkar liksom inte motorn att fånga upp det låga varv som blir , varv räknaren sjunker i botten för att sen hosta till och överleva , dom få gånger den överlever …

Kvar att byta är bränslefilter..

Ingen här inne som har nått annat tips på vad jag kan prova ? Kan det vara mina spridare ? Eller lmm?
#1461230
Har du orginalsakerna kvar? Isf skulle jag föreslå att du sätter tillbaka orginalchip, spridare och LMM samt ställer ner laddtrycket till ~0.55bar och ser om det beter sig likadant då. Gör den inte det så är det något fel på någon av dina modfikationer.
Hur ställs laddtrycket? justerbar wastegate eller pysventil? Pysventiler kan inte så sällan orsaka märkliga problem.
#1475787
Tjenare Magnus!

Bytte plats på två spridar kontakter så löste det sig för mig !

I ditt fall låter det som tjuv luft nånstans, kanske lmm,
Glöm inte att kolla läckage runt broms servot ! Där hade jag ganska stort läckage! Även insugets packning och spjällhuset, annars kanske en spjällhus inställning och rengöring skulle va bra :) hör gärna av dig hur det blev :)
Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]