- tis 17 aug 2021, 07:13
#1459439
Nej det är inte de kablarna. Jag vet faktiskt inte om de finns på 960.
Har du provat att växla från P till L och sedan tillbaka till P när det inträffar så att det inte är spärren som bara låter dig starta i P som spökar?
Annars kan det vara som Lennarte säger att tändningslåset är slitet, det måste igenom ganska mycket ström för att aktivera solenoiden på startmotorn. Detta hände på min gamla 940 och då satte bilverkstaden ett separat startrelä (som man har på en båt eller motorcykel) så att tändningsnyckeln aktiverade startreläet som i sin tur aktiverar solenoiden och startmotorn.
Har du provat att växla från P till L och sedan tillbaka till P när det inträffar så att det inte är spärren som bara låter dig starta i P som spökar?
Annars kan det vara som Lennarte säger att tändningslåset är slitet, det måste igenom ganska mycket ström för att aktivera solenoiden på startmotorn. Detta hände på min gamla 940 och då satte bilverkstaden ett separat startrelä (som man har på en båt eller motorcykel) så att tändningsnyckeln aktiverade startreläet som i sin tur aktiverar solenoiden och startmotorn.
Kör nu: Tesla Model 3 LR, Volvo 850 Turbo -94
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18
-> Garagetråd! <-
Tidigare bilar: Volvo 240 B200E -89, Volvo 960 B6304F -94, Volvo V70N B5254T -05, Alfa Romeo Giulietta 1,3T -13, Volvo 850 B5252S -96, Volvo 940 B230FB -93, Alfa Romeo Giulia 2,0T -18