Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1454818
Har ett problem bytade motor tog det gamla svänghjulet och satte på den nya motorn glömde att kolla hur den ska stå när den är nollställd. Bilen startar inte. Någon som vet hur ett svänghjul 44-2-2 ska vara när det är nollat
Mvh måns
#1454826
Det finns en exakt beskrivning när du monterar det, men det är lite sent nu.... :-( Du kan kolla om det är rätt genom att sätta motorn på 0°. Lita inte på markeringen på remskivan, den är gummiupphängd och kan släppa i vulkningen. Du kan börja med den markeringen, men stämmer inte det jag skriver efter detta så kolla på kammaxeln också först innan du plockar isär allt igen
På svänghjulet är där en massa hål som vevaxelgivaren ska känna av. Men, det fattas 2 hål. Dessa båda hål (som alltså inte finns) är alltså en slät yta som du ska kunna se (och/eller känna) om du skruvar bort startmotorn
#1454869
Växellådan är inte uppe än för jag visste inte hur svänghjulet skulle ställas in. Jag nolla motorn o sen satte jag på svänghjulet och satte det med den ena sidan där det saknas två hål men motorn ville inte starta. Men där är 2 ställen där det saknas 2 hål alltså på ena sidan av svänghjulet och sen kollar man rakt över sväng hjulet så är där oxå 2 hål som saknas. Så det saknas 4 hål totalt
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]