Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1454435
Funderar på att byta stötdämpare & kanske fjädrar ( bilen har gått 18500 med orginalgrejor..) är inne på gasdämpare iaf. lite sugen på sänksats men en del har sagt "blir stötig som f.." är ju gubbe (56 år) som man kanske skulle skippa det :-) vore roligt att höra input om skillnader/ rekommendationer.... ( var inne på att behålla fjädrarna men hårdare dämpare...) men det är ju meck fram så då är det väl lika bra att byta mycket då man liks tar ner det.....
#1454443
Min 745-a har rullat c:a 50000 mil. Den har original fjädrar och stötdämpare fram (gas original på denna modell) och det funkar ännu. Bak är bytt fjädrar till Biltemas husvagnsfjädrar för många, många är sedan (min svåger och jag började åka till Tyskland och handla öl, vin och sprit) och i min ägo bytt bakre stötdämpare 2 gånger. Första gången när jag fick den (2008, c:a 38000 mil) och andra gången för 2 - 3 år sedan (ett irriterande "tickande" i dom). Så kör du inte "som en biltjuv" så "ligg lågt" med sådana saker. Bilen funkar "till vardags" ändå, det gör i alla fall min :-D :-D Var ocj tankade full tank E85 idag. Första gången sedan förra sommaren (haft problem med motorm). Så nu går den "som en dröm" igen. 159 hk utan turbo kan glädja vilken 68-åring som helst :-) :-D :x

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]