Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1453331
Epa Volvo 940 -94 B230FD med Hregg Loh installerat.
Problem då epan blivit varm - dör under körning, händer bara ibland - kan funka kanon i ett par veckor, sedan från ingenstans börjar den trilskas: dör, svårstartad, startmotorn går men den tänder liksom inte. Luktar lite bensin då, så soppa kommer. Man får testa flera gånger, och ibland startar den och ibland hostar/skakar den till för att stendö. Kall = Startar utan bekymmer.

Någon som upplevt liknande och kan tipsa om vart man ska börja att söka fel. Somsagt, väl hemma utanför huset är det svårt att felsöka då den stått en stund, för då går den fint igen
#1453362
Kolla bränsletryck regulatorn så den inte läcker bensin genom vaccumslangen.
#1453403
Påminner om problemet vi har med grabbens EPA en Volvo 940 Lohan hreg. Den går super bra 1-2tim sen dör den. Om han står stilla i 15-20min så går den bra i 1-2tim. Vi har snart bytt allt som har med tändningen och bränsle. Inte löst vårt problem. :(
#1453715
Ska kolla senare ifall det finns felkoder. Läsaren har krånglat lite tidigare, och fick då lirka och pyssla för att få ut koder. Ska troligtvis oxå prova att beställa ett nytt spridarrelä + bränslerelä. Grejen är att våran har det blåa Hella bränslerelät (andra från höger i första raden) och denna verkar lite svår att hitta ny… Tips emottages på den.

Vad tror ni ev. om tändspolen? Kan den bli överhettad och börja bråka? Sitter ju numera till hälften inuti plåtlådan tillsammans med hregget

*Uppdatering: Inga felkoder just nu, men då har vi ryckt 1:ans säkring, vid det tillfället då den blev stående och vägrade att starta. Dagen efter startade den utan några problem.

Har beställt nytt spridar- och bränslepumpsrelä eftersom de verkar kunna spöka när de blivit gamla.

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]