1. tror jag inte är sant på en 940. Det är samma styrsystem med samma mjukvaror även på modeller med viscofläkt. På 960 styrs elfläkten däremot av styrboxen.
2. låter troligt.
3. Ja, det sitter ett relä, ett dubbelrelä t om för att styra halv/fullfart på fläkten.
4. Mmm... Med tanke på 1 så tror jag faktiskt inte den givaren har något med motorstyrningen att göra... Går iofs att ta reda på rätt lätt genom att kika på ett elschema, vilket jag är för slö för att göra nu
5. Yep.
6. Osäker.
7. Möjligt, men jag är lite skeptisk med tanke på 1. Att den givaren är kopplad till styrboxen är givet, men det har mer med luft/bränsleblandningen att göra och inte kylfläkten.
8. Mycket troligt. Eller enklare sagt - den sitter på samma sida som batteriet :D
9/10. Ingen aning faktiskt :D
11. Kan vara så, men det låter lite långsökt att den inte skulle ha någon säkring alls. 85x70 har exakt samma elfläkt, och samma relä, och dom har säkring. Osäker på Ampere dock. Det jag vet är iaf att reläet, även på 940, INTE är kopplat rakt på batteriet. Dom kablarna går in i en härva och "försvinner", vilket tyder mer på att den går via en säkring och inte direkt från batteriet. För... Varför baka in reläkablarna i en härva när dom hade kunnat smita undan med en 3dm kabelstump istället?
12. Låter logiskt.