- mån 31 maj 2021, 16:05
#1448127
Ni har kanske sett bilderna på kopplingen till min AC kompressor. Det var inte bara det felet det fungerade "något så när" när jag slipat av några 10-ondelar i kopplingen..... Så idag skulle jag köra en runda och startade motorn, den gick fint, i med växel och iväg. Se'n small det till så jag trodde en kolv flög genom blocket. Hade jag inte haft växel i hade motorn tvärstoppat.... sedan gick motorn lika fint igen. Körde till Biltema och tillbaka c:a 4 mil, motorväg i 120-130 km/tim och motorn spinner som en katt. Men AC-n kyler inte som den gjort innan. Jag tror kompressorn har skurit ihop och slagit sönder några kolvar. Men delar av kompressorn fungerar för den kyler ännu, även om den inte funkar fullt ut. Så jag tror det är "lösa delar" i kompressorn som gör att det "smäller till" när jag startar AC-n och inte kopplingen, även om en sådan smäll som idag har jag inte hört innan. Så nu är det en kompressor jag behöver......
Kollat efter kopplingen innan och då hittat beg. kompressor för 400-1500 kr i Sverige, ny kompressor för 1500-3000 kr i EU och en ny från Kina för 700-2000 kr. Vad tror ni, kan man lita på en beg från Bilbelsbasen för 400 kr. Bilen ska inte rulla så många år till är det tänkt, men jag vill köra den med "flaggan i topp" till dess
Kollat efter kopplingen innan och då hittat beg. kompressor för 400-1500 kr i Sverige, ny kompressor för 1500-3000 kr i EU och en ny från Kina för 700-2000 kr. Vad tror ni, kan man lita på en beg från Bilbelsbasen för 400 kr. Bilen ska inte rulla så många år till är det tänkt, men jag vill köra den med "flaggan i topp" till dess
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V