Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1444299
Har en farthållare på min 960 som inte fungerar. Har kontrollerat felkoderna, med det fanns inte några. Sedan gjorde jag diagnosfunktion och läste av koderna. Allt var rätt förutom växelväljaren (det är automatlåda på bilen). Där fick jag ingen kod alls. Bytte ut växelväljaren, då jag haft problem med att bilen inte startade i bland och inget backljus. Efter det var de två problemen borta. När jag nu läste av koden fick jag nu kontakt men kod 1-2-2. Enligt dokumetet om koder jag fått i jagrullar.se tidigare, skall den vara 2-2-3. Är det något som vet varför? Har alltså inte verkstadshanboken.
#1444303
Jag var inte riktigt med på ditt inlägg. Vilken enhet är det du kört diagnosläget på, är det växellådan?
#1444526
Menar du att du tar ut koder på farthållaren nu?

För att ta ut felkoder på farthållaren behöver du först köra bilen över 35 km/h och sedan kolla felkoderna med motorn igång. Du får aldrig stänga av bilen för då raderas ev felkoder i farthållaren.

#1444597
Jag har en 960 -96 som farthållaren inte funkade på, det va en kontakt som inte va ihopkopplad bakom plastkåpan mellan ratten och spaken. Tryckte ihop den och det löste problemet. Min växellägesgivare mår inte heller toppen.
#1445233
Växelådsgivarens signal saknades vid diagnostesten. Den fick jag när jag bytte givaren. Det som inte stämde var de dignoskoder jag fick utifrån de uppgifter jag tidigare fått. Har ingen riktig manual för detta. Hur som helst så fungerar farthållaren nu.

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]