- tis 27 apr 2021, 11:13
#1443013
Hoj!
Hoppas på att kunna få lite idéer och hjälp kring min 940. Det är en 940 91a, b230fb motorn.
Först så hoppa inte bilen igång, bytte tändspolen, så gick bilen som normalt...i ungefär 1 vecka. (här emellan så har avgasröret spruckit innan den bakre ljuddämparen). Sen skulle jag iväg från jobbet, starta bilen, hörde direkt att den gick väldigt oroligt, som på 3 cylindrar. Baksmäller om man ger lite gas, kontrollera tändkablarna direkt och alla satt som de skulle. Försökte igen senare, starta inte. Efter bogsering och lite beställningar så har ja bytt tändmodul, impulsgivaren, fördelarlock/ rotor och även startkontakt. Jag får inga felkoder ur OBD 1 dosan. De som händer nu när jag kör på starten så hostar den lite, men.. när jag släpper nyckeln så hoppar den igång, och endast då... därav startkontakt bytet. Ger jag plattan i mattan så låter de som om jag skulle haft antilagg. Tändstiften är väldigt blöta. Den låter rent generellt som en sur skoter. Några tips om vart jag ska leta?
Hoppas på att kunna få lite idéer och hjälp kring min 940. Det är en 940 91a, b230fb motorn.
Först så hoppa inte bilen igång, bytte tändspolen, så gick bilen som normalt...i ungefär 1 vecka. (här emellan så har avgasröret spruckit innan den bakre ljuddämparen). Sen skulle jag iväg från jobbet, starta bilen, hörde direkt att den gick väldigt oroligt, som på 3 cylindrar. Baksmäller om man ger lite gas, kontrollera tändkablarna direkt och alla satt som de skulle. Försökte igen senare, starta inte. Efter bogsering och lite beställningar så har ja bytt tändmodul, impulsgivaren, fördelarlock/ rotor och även startkontakt. Jag får inga felkoder ur OBD 1 dosan. De som händer nu när jag kör på starten så hostar den lite, men.. när jag släpper nyckeln så hoppar den igång, och endast då... därav startkontakt bytet. Ger jag plattan i mattan så låter de som om jag skulle haft antilagg. Tändstiften är väldigt blöta. Den låter rent generellt som en sur skoter. Några tips om vart jag ska leta?