Det du hittade är som sagt magnetventilen för turbo+ paketet. Det den gör är att öka laddtrycket under en kort tid(max 10sekunder vad jag kan minnas), och inte så där super-mycket heller(typ, 0.7 på en FTT).
Turbo+ ser fint ut på pappret, men i praktiken är det inte mycket att bli upphettsad över. Man tjänar mer på att rycka bort eländet och ställa upp laddet manuellt istället :)
Det var först på 850 T5 magnetventil blev standard och började fylla en faktisk funktion, på gott och ont. Ont då man ej längre "bara kan skruva på WG stången" för att trimma, gott är att styrsystemet har full kontroll över laddet och när och hur laddet kommer. Styrsystemet kan fritt begränsa laddet på lägre växlar t ex, eller lägre varvtal, för att skona stakar osv.
LH2.4, även med magnetventil/turbo+, är inte så smart, så därför kan turbo+ bara vara aktivt en kort stund medans 850T5 kan ladda fullt tills "fan avlöser den"