Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wallentin
#1439984
Har 945 -96 ltt som har gått 34000 mil. Som det är missljud på 1an 2an och 3an. Även lite trögt att få i dom välxlarna. Kopplingen tar högt . Missljud från servopumpen något trögstyrd ibland. Motorn går ryckigt vid acceleration. Kylarläckage. Rosthål i tröskellåda och ena bakdörren. Samtliga dörrar och framskärmar rostiga. Så är det någon mening att fixa, eller bara köra tills något ger upp?
av Tilly
#1440200
Personligen skulle jag säga att en 940 med bra kaross alltid är värd att reparera medan en 940 med dålig kaross kanske inte är det. Så då är ju frågan hur bra karossen är egentligen? Det låter ju lite som om rosten börjar bli ett problem och då är det kanske frågan...

Felen lät ju inte på något vis oöverstigliga men sedan handlar det ju om hur mycket man kan göra själv. Att byta koppling och växellåda är inte speciellt svårt eller dyrt men man får ju ändå räkna med att lägga lite av sin lediga tid på det. Skall man lämna bort allt så gäller det nog att man har någon kontakt som inte tar betalt efter listpriser.
av bönan
#1440266
Är det så mycket rost brukar det dölja sig mer. MEN, är den i övrigt rostfri i karossen, då hade jag satsat på att över tid byta ut dörrar och skärmar och hålla den rullande. Är det illa i balkar, golv osv tycker jag inte att det är lönt att satsa på, förutsatt att det inte är någon ovanlig modell eller man tycker att svetsning är jättekul.
av wallentin
#1440267
Det ja retar mej mest på i nuläget , är motorn. Går helt kass när man accelererar. Har lagt flera tusen redan på tänddelar och även på bränslesidan. Den är chippad, vet inte om det är chippen eller vad det är. Motorn var nära att dö häromdagen när jag accelererade. Jag ser värdet som max 4 tusen i det skick den är nu.
av sicnarf
#1440362
Skrota den eller sälj billigt. Inte värt laga om du redan lagt pengar på den och inte kommit någonstans ännu.
Köp en billig modernare V70 för pengarna.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]