Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av AlexJohansson
#1432240
Hej! min vänster bak blinker har slutat fungera och behöver en ny lampa. Hittar inte vilken lampa och spänning jag ska ha.
Kan nån ge ett tips på vilken som fungerar?


*** Är inte vid bilen så kan inte kolla på själva lampan ***
Användarvisningsbild
av lennarte
#1432244
Den heter BA15S 21W. Men, på nyare bilar finns en nästan identisk lampa (ofta gult glas) men den passar inte. Heter BAU15S 21W
av AlexJohansson
#1432248
lennarte skrev:Den heter BA15S 21W. Men, på nyare bilar finns en nästan identisk lampa (ofta gult glas) men den passar inte. Heter BAU15S 21W
Ok, hittade en på biltema men står "12V 21W S25 BA15S GUL 2ST" vet inte helt vad s25 står för har du någon aning?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1432324
Förmodlogen betyder det gult glas. Du ska ha vitt glas annars blir det påbackning hos bilprovningen för svagt ljus.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1432388
lennarte skrev:Du ska ha vitt glas annars blir det påbackning hos bilprovningen för svagt ljus.
Ursäkta men... what?? Har aldrig varit med om nedslag på en gul-färgad blinkerslampa varken i blinkers med gult glas eller vitt glas. :-/
Däremot fick jag (muntlig) påbackning en gång på en kromad blinkerslampa(i vit blinkers), snubben tyckte inte den lös gult "på rätt sätt".
Användarvisningsbild
av lennarte
#1432448
En jobbarkompis (BMW av då exclusivare modell) fick påbackning på svagt ljus. Detta var när det var ganska nytt med vita blinkers glas.
Ediit,
Bilen hade såklart gula blinkersglas, och då gula lampor.
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]