Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1426359
wallentin skrev:Komptest varm motor 1. 165 psi 2. 170 psi 3. 160 psi 4. 180 psi.
170 psi är ju nästan 12 kg och det är ju ett utmärkt resultat.
av wallentin
#1426369
En grej är konstigt, nu luktar oljan inte bensin. En annan grej, om man byter chip är det något man ska tänka pä? Rätt nummer på chippet eller något annat?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1426381
Innan du gör någonting annat, se till att den går dom den ska i originalskick. Annars får du aldrig ordning på det. Då kan du inte veta om det är ändringen eller original delar som felar. Talar om egen erfarenhet och etanol drift. Konventerade medan motorn "gick piss" och det tog ett tag innan jag "kom ikapp". Vis av denna erfarenhet började jag köra på bensin i oktober (efter 10 år på enbart E85) och har nu en ny Lambasond som ska bytas då fort vintern tar slut. Gjort en egen konvertring med större spridare, ställbar BTR, höjt tändläge och en knapp för att "lura" tempgivaren för motorstyrningen för enklare kallstart vintertid
av wallentin
#1426389
Den är chippad , och går skit . Och jag vill byta tillbaka till original chippen igen men fick inte med några när jag köpte bilen.

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]