Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Primus123
#1423111
Hej har en volvo 740 -88 med b230f motor som inte vill gå igång, den tänder på startgas därav jag började felsöka bränsle och fann att det inte kom vidare bensin efter den andra bränslepumpen som är under passagerarsätet. Jag trodde att det var fel på pumpen så jag bytte den och då gick den ett par dagar sen när jag skulle starta den så ville den inte. Började felsöka igen och då insåg jag att om jag hade kvar backventilen som sitter på pumpen så kommer det inte vidare bensin men tar jag bort de så sprutar de på bra, jag använde då den äldre backventilen från förra pumpen och bytte nu till den nya som följde med pumpen, körde bilen 1 mil stängde av den och sen startar den inte mer igen. Är det någon som har nån aning? börjar bli ganska trött på felet.. Tack på förhand
Användarvisningsbild
av lennarte
#1424648
Funkar tankpumpen? Om den inte gör det kan bilen fungera med full tank. Men börjar strula när det är mindre än halv tank kvar

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]