Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av garagejack
#1421985
Tjena hade en liten fundering angående lh2,4 boxarna. Jag har en lätt trimmad sugmotor med chipbara boxar, bränsle såklart och även tändning. Tror denna är en omlödd sugbox egentligen. Min fråga var ifall man skulle vilja bygga lite billig turbo på denna bil, ifall det går att sätta turbochip i dessa boxar eller om det är nånting som skiljer boxarna till sugmotorer åt som gör att detta inte är möjligt?
av garagejack
#1422022
Jag har ju redan boxarna istallerad så det var ju bara en fråga om det gick att ha turbo chip i de befintliga boxarna. Om man vill ha hetare spridare måste man ha motstånd till dom ör vad jag förstått
av garagejack
#1422086
Att summera då, för att få svar på första frågan. Det finns inget som skiljer en turbo box och en sugbox, så jag kan häva i ett turbochip i både bränsleboxen och tändboxen utan problem. Problem som jag kommer att stöta på är att jag måste ha tag i spridare från en turbo, alternativt typ gröna r spridare, om jag får tag i ett chip som är anpassat för detta. Men detta är enbart pga hur chippen är programmerad, det skiljer alltså inget i själva boxarna?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1422116
Tändboxen är det bara att byta chip i. Det är bränsleboxen som kan brinna om man kör med fel spridare. Men jag antar att det är en vanlig B230F eller likande bilen har nu? För såna ska ju ha högohmiga spridare och ska det inte sitta något förkopplingsmotstånd i din härva. Turbomaskinerna kör med lågohm + motstånd. Så en uppsättning röda saab-spridare (för att slippa sätta i motstånd)om du inte tänker satsa på mycket effekt borde vara en lösning.

Bilen klagar hela tiden på låg ba[…]

Däck tryck

Hej jag har funderat lite på detta kan det h[…]

Hej alla, Är det någon som vet vilka a[…]

På en "äkta" EPA med en sp&au[…]