Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taipen
#1420413
Har en 965 96 med lilla plast nyckeln till imobilizer min fråga är ju om det går att programmera om dessa nycklar eller är man illa ute om de inte går :-/
Användarvisningsbild
av taipen
#1421155
Okej de låter bra de måste man kanske vända sig till Volvo, läste att man kan koppla förbi Imobilizern men nog är den ju som bra ha.
Användarvisningsbild
av taipen
#1440186
Varit i kontakt med Volvo och det går att lösa på de enda sättet att man kopplar förbi imobilizern. Dom har nämligen inga program kvar för att man ska kunna koda om en liten plastnyckel och de går inte heller att beställa. Nu lovad en äldre mekaniker att ta reda på hur man gör och ta kontakt med mig sen. Trist nog är de ändå som bra ha en imobilizer. :crying:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1440191
Du kan ju skaffa larm till bilen, även 960 hade väl VGAII som larm vad jag vet, då får du ju startpärr "på köpet".

edit: förresten... en -96a borde redan ha en inbyggd immo i nyckeln... Är det en väldigt tidig -96a du har eller?
Användarvisningsbild
av taipen
#1441911
Det är en tidig 96 eller sen 95 dom räknade ju de där med årsmodell lite annorlunda förr, första gången i trafik 950929men räknas som årsmodell 96 och med dem lilla plastnyckel för imobilizer.
Användarvisningsbild
av taipen
#1443502
Så var de ju de där med löftet från Volvo mekanikern, inte har han hört av sig och jag börjar få smått panik, nu har jag iof en plastnyckel som funkar men om den också slutar fungera så hur fasen gör jag för att koppla förbi imobilizern. Bara för säkerhets skull nu när lokala Volvo handlaren sviker. Instruktioner tas tacksamt emot via e-post så man inte sprider de vidare.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]