Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fuaritau
Byter till nya tändstift och då går motorn bra i någon dag för att sedan gå ojämnt när den blir varm.
Har bytt hallgivare , tempgivare till styrningen, rotor, fördelarlock ett antal tändstift. motorn är en B230 ltt
av Andreas12
fuaritau skrev:den tar ingen olja och den går bra några dagar med nya tändstift. har inte gjort komptest.
Den går bra några dagar ja , men den lär börja sota direkt...inte så att den går med fina stift i 5dagar o sen bara toksota sista minuten?
Borde sota även ur avgasröret?.
Som jag ser det får du sot av något som gör att blandning bränsle luft blir fel..
Då det är en ltt hade jag kollat aggregatet först . Av med slangar/rör o känn på fläkthjulet.
Sen hade jag gjort komtestet.
Användarvisningsbild
av lennarte
Om motorn inte kan förbränna det bränsle den får så märker lambdasonden det och ger signal till boxen att minska bränslemängden. När det minskats till en viss del och ändå inte räcker till så sätts felkod. Du måste nog köra någon mil innan det blir felkod
av fuaritau
Nu har vi löst problemet ,det var en bränsletrycksregulator som inte fungerade optimalt eller snarare inte alls så den fyllde cylindrarna med soppa . Nu är den bensindoftande oljan bytt så det är bara att gasa på igen.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]