Volvo 744GL B230F Startar inte. *Problemet löst*
Postat: tor 29 mar 2007, 20:14
Hej folket!
Då har man åter igen problem med bilen Neutral .
Bilen: Volvo 744GL 88A B230F
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Symptom:
Bilen gick alldeles utmärkt (Missade inte eller nått svarade fint på gaspådrag medmer) tills en Polis kommer ut framför mig och stoppar mig vid vägkanten för kontroll.
Jag blinkade in och tryckte ner kopplingen och då dog bilen! Tänkte inte mer på det så jag rullade in.
När dom var klar och jag skulle åka iväg starta inte bilen, fick gnugga på startmotorn ett bra tag (brukar alltid starta direkt), så starta den.
Men dog 5sekunder efter, mätarn föll rätt ner!
Sen höll den på så.
Trodde jag fått soppatorsk så jag sprang å tankade reservdunken.
Tankade och starta och bilen gjorde samma sak, startade och dog.
Vart bogserad till min skola, där vi gick gick igenom allt.
Förbättrade Jordpunkter med mer.
Efter ett tag så tog jag bort 4ans tändkabel och då startade hon och gick hela tiden. Satt tillbaka tändkabeln och hon gick.
Körde hem och bilen dog åter igen. men öppnade huven och tog bort 4ans tändkabel igen och startade, stog så ett tag. Sen satt jag tillbaka den och lyckades ta mig hem.
Nu startar inte bilen alls längre hur jag än gör.
Bara tänder till någon enstaka gång och snabbt men startar aldrig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har sökt på forumen och läst och många har haft liknande problem, Men dessa har inte funkat för mig. Så jag gör en eget ämne
Dessa delar har jag testat bytt från en bil där grejorna funkade.
#Hallgivare
#Fördelare
#Tändmodul
#Fördelarlock
#Tändkablar (Dom sitter rätt)
#Tändspole
#Reläna
#LMM
Båda pumparna går och den får bensin ur returen (en Halv liter på 30sekunder som de ska va) och i cylindrarna. Så besnin tillförseln är det inge fel på.
Det är ingen gnista på tändstiften eller ur tändspolen.
Det är ström till tändspolen (15+) med tändningen på.
Men den ger dock inte ut nån ström till fördelaren. Som den andra bilen gör. Överspänning?
Jag är tacksam för alla svar!
Då har man åter igen problem med bilen Neutral .
Bilen: Volvo 744GL 88A B230F
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Symptom:
Bilen gick alldeles utmärkt (Missade inte eller nått svarade fint på gaspådrag medmer) tills en Polis kommer ut framför mig och stoppar mig vid vägkanten för kontroll.
Jag blinkade in och tryckte ner kopplingen och då dog bilen! Tänkte inte mer på det så jag rullade in.
När dom var klar och jag skulle åka iväg starta inte bilen, fick gnugga på startmotorn ett bra tag (brukar alltid starta direkt), så starta den.
Men dog 5sekunder efter, mätarn föll rätt ner!
Sen höll den på så.
Trodde jag fått soppatorsk så jag sprang å tankade reservdunken.
Tankade och starta och bilen gjorde samma sak, startade och dog.
Vart bogserad till min skola, där vi gick gick igenom allt.
Förbättrade Jordpunkter med mer.
Efter ett tag så tog jag bort 4ans tändkabel och då startade hon och gick hela tiden. Satt tillbaka tändkabeln och hon gick.
Körde hem och bilen dog åter igen. men öppnade huven och tog bort 4ans tändkabel igen och startade, stog så ett tag. Sen satt jag tillbaka den och lyckades ta mig hem.
Nu startar inte bilen alls längre hur jag än gör.
Bara tänder till någon enstaka gång och snabbt men startar aldrig.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har sökt på forumen och läst och många har haft liknande problem, Men dessa har inte funkat för mig. Så jag gör en eget ämne
Dessa delar har jag testat bytt från en bil där grejorna funkade.
#Hallgivare
#Fördelare
#Tändmodul
#Fördelarlock
#Tändkablar (Dom sitter rätt)
#Tändspole
#Reläna
#LMM
Båda pumparna går och den får bensin ur returen (en Halv liter på 30sekunder som de ska va) och i cylindrarna. Så besnin tillförseln är det inge fel på.
Det är ingen gnista på tändstiften eller ur tändspolen.
Det är ström till tändspolen (15+) med tändningen på.
Men den ger dock inte ut nån ström till fördelaren. Som den andra bilen gör. Överspänning?
Jag är tacksam för alla svar!