d24 motorbyte med höga hinder på vägen
Postat: tor 12 nov 2020, 12:06
tejena, jag ha då fått tag på en d24 sug från en 240. motorn går snäppet sämre en 5hk briggs o stratton å den ä inte ens ett sämt den gå på 4 cylindrar om solen skiner å de blåser medvind. har lyckats konstatera att en stpridare cyl 5 fastnar i öpped läge på lägre varv å cyl 1 och 3 står öppna konstant. den vit rycker som att de skulle rinna diesel rakt igenom vilket syftar till att några spridare står öppna. de är då vad ja kan läsa mig till eftersom den varken vehusflåsar, blandar vätskor ränner olja eller tar vatten. den dricker också diesel som om de vore en 24 litersmotor å inte en 2,4 den drar 1,5 liter på ca 5 minuter om ens de. han jag köpte motorn av sa att de var spridarfel och jag fick med 3 renoverade spridare så de ska väll bara va å byta å lufta systemet? de som är planerna för motorn är att den ska i en 745a med en nästan lika trött b230f som hör och häpna har gått håret under 90 tusen mil. vet att jag måste ha motorfästen från en 7/940 diesel män kan man använda 240 tråget i 745an om man höjer motorn genom att bricka upp fästena på balken ca 17mm så att lådan fortfarande passar i tunneln de skulle ju hjälpa med markfrigången som är ganska viktig uppe i norr då skicket på vägrna varierar. vill inte byta till ett 7/940 tråg eftersom dom har oljestickan i blocket medans 240 har den i tråget och de inte finns något hål för stickan i 7/940 trågen. någon som vet om något av allt de här är görbart eller är de Ba å leta sig en ny d24 från en 740?