Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frankiboy
#1409538
Hade nyligen bilen på verkstad där jag bland annat fick bytt spolarmotorn som tydligen sitter under luftfiltret. Verkstaden påpekade att luftfiltret var väldigt smutsigt och behövde bytas, dock hade de inget hemma så jag fick köpa ett på Biltema. Efter verkstans mekande går bilen inte klockrent, utan lite hackigt, hostigt och klen acceleration. Kan det ha hamnat mer skit i boxen där luftfiltret sitter? Ska byta filtret i morgon för det verkar som det är boven i dramat. Vad tror ni?
av bönan
#1409552
Dom har inte glömt att sätta i kontakten till luftmassemätaren då? Eller skadat den när de jobbat. Lyser motorlampan?

Riktigt igensatt luftfilter kan ju såklart orsaka de problem du beskriver men känns skumt att det skulle slå till plötsligt.
av frankiboy
#1410078
bönan skrev: ons 28 okt 2020, 02:27 Dom har inte glömt att sätta i kontakten till luftmassemätaren då? Eller skadat den när de jobbat. Lyser motorlampan?

Riktigt igensatt luftfilter kan ju såklart orsaka de problem du beskriver men känns skumt att det skulle slå till plötsligt.
Jo, dom hade glömt kontakten. Fan vad den drog soppa. Att jag inte tänkte på att öppna huven tidigare :-o
av bönan
#1410086
Skönt att det var ett så enkelt fel i alla fall. Eller inget fel alls egentligen! :-D

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]