Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bvrc
#1403386
Hej jag har en 740 -90 med b230f manuell som jag inte får rätt på. Jag har googlat och sökt här på forumet men jag hittar inte riktigt något som hjälper.

Det började med att bilen dog under färd och jag har inte fått liv i den än, fick bogsera hem den och hemma så får jag inte någon gnista. Batteriet är i bra skick och det kommer bensin fram till motorn.Motorn går runt på starten men den går inte igång.

Efter en massa googlande så är följande delar bytade: tändmodul, vevaxelgivare, tändspole, ”spridrrelä” och styrenhet till tändingen men det har inte hjälp.
Bränslepumps relät slår till när jag vrider till läge ett och två. Jag har provat att starta med service uttaget i motorrummet och tjuv starta vid tändningslåset men det hjälper inte. Är det någon som har någon idé om vad det kan var för något som är fel på min 740?
av Bvrc
#1457108
Nej tyvärr så har jag inte fått rätt på den än, det ända jag har hittat var att jordkabeln till generatorn var dålig men det hjälpte inte att åtgärda den, och dioden i diagnosuttaget är sönder.
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]