Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1402207
Jag lagade min med bitar av macrolon (inte plexiglas), spikband och en speciell Poppnit för just plast.
av Falconblå
#1402244
lennarte skrev: tis 15 sep 2020, 19:39 Jag lagade min med bitar av macrolon (inte plexiglas), spikband och en speciell Poppnit för just plast.
Tanken har slagit mig att lappa ihop den själv men för dem små summorna är det inte lönt besväret tycker jag
Användarvisningsbild
av lennarte
#1402360
Falconblå skrev:
lennarte skrev: tis 15 sep 2020, 19:39 Jag lagade min med bitar av macrolon (inte plexiglas), spikband och en speciell Poppnit för just plast.
Tanken har slagit mig att lappa ihop den själv men för dem små summorna är det inte lönt besväret tycker jag
Kan så vara, men när jag lagade min så hade jag inte en tanke på att den fanns att köpa som reservdel längre (med tanke på att många kastat bort dom) Men den håller än... :-D 5 - 6 år sedan jag gjorde det. Fick den på skroten för den saknades på min... :-(
Användarvisningsbild
av lennarte
#1402405
Kan inte tänka mig stt den skulle vara ett skydd för något. Möjligen vattenstänk eller snörök. Jag satte dit den för att få upp temperaturen på motoroljan vintertid för jag kör ju på etanol. Oljan blev adrig varm innan, men det har inte så stor betydelse när man kör på bensin.
av Falconblå
#1403198
Beställer från Kg

Kanske är en onödig grej med hasplast ändå? Men bilen är i princip i mintkondition så känns bättre att ha det monterat.. färdas efter grusvägar mycket, hjälper nog till mot vattenstänk på generatorremmen iallafall.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]