Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zappafan
Dax att byta avgassystem på 940:in (original) köpte Volvo original för lääängesedan - bra passform & hållit länge, var förbi på volvo å tänkte köpa ett till, då sa han på reservdelar gör inte det dålig kvalite nuförtiden, hans kollega (945:a) hade köpt rostfritt från Raka rör & var rätt nöjd, nån fler som har erfarenhet från tex. Ferrita?
av KalleJ
Köper du rostfritt behöver du aldrig tänka tanken att köpa ett till igen.... :-D
Meningslöst att montera original om man kör på vintern.
Användarvisningsbild
av Zappafan
Tänkte mer på passform, köpte rostfritt till Amazon var väl inte så impad av passningen, då kan man ju bygga eget......
Användarvisningsbild
av lennarte
Monterade Biltemas system (komplett, halvsats och främre rör) när fick min 745-a för c:a 12 år sedan. Bytte igen förra vintern, dock hade Biltema inte kvar halvsats till min bil så jag fick plocka på hyllan. Främre röret fick dom ta hem och monteringsgrejer fick jag använda lite av det gamla. Min 740 är ju inte som andra 740 modeller, grövre rör ock större dämpare. Det förra systemet jag köpte stod det Walker paket och dämparna, på men vet inte tillverkare på det jag har nu. Passformen var det inga problem med.
Användarvisningsbild
av Zappafan
Jösses, blir som till en utställningsbil... :-D
Bild
Bilagor
63E9DFE1-87BE-434F-95FC-FB606DC5E548.jpeg
63E9DFE1-87BE-434F-95FC-FB606DC5E548.jpeg (506.33 KiB) Visad 1191 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
Bara om den landar på taket
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Vanligt svartstålsavgas håller rätt länge också. Dock blir det att se tråkigt ut väldigt fort, och är mindre roligt att montera isär om så skulle behövas. Rostfritt håller givetvis längre, och SER bättre ut längre. Men kostar ju en skaplig slant mer än svartstål.
Användarvisningsbild
av lennarte
Lucif3r skrev:Vanligt svartstålsavgas håller rätt länge också
Joo, håller det det system jag monterade nytt i fjor lika länge som det förra så håller det bilen ut.... :-D
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]