- mån 10 aug 2020, 02:06
#1395758
Hej allesammans!
Hämtade hem en fin 945 Classic härom veckan och har gjort storservice på den.
Märkte under mitt mekande att jag missat att en av de två slangarna från kolkanistern var avmonterad när jag var och tittade på bilen, den hängde alltså bara bredvid insuget.
Hängde på den igen och bytte olja.
Nu har jag märkt att den börjat trycka olja vid locket på ventilkåpan, vilket den inte gjorde innan. Har jag igensatt vevhusvent eller vad är det frågan om? Den var tät innan jag bytte olja och innan jag monterade tillbaka slangen, så kanske förra ägaren avmonterade den för att dölja felet..
Men har kolkanistern något med vevhusventen att göra? Det är väl den svarta burken under insuget som sköter det eller har jag missat något?
Hämtade hem en fin 945 Classic härom veckan och har gjort storservice på den.
Märkte under mitt mekande att jag missat att en av de två slangarna från kolkanistern var avmonterad när jag var och tittade på bilen, den hängde alltså bara bredvid insuget.
Hängde på den igen och bytte olja.
Nu har jag märkt att den börjat trycka olja vid locket på ventilkåpan, vilket den inte gjorde innan. Har jag igensatt vevhusvent eller vad är det frågan om? Den var tät innan jag bytte olja och innan jag monterade tillbaka slangen, så kanske förra ägaren avmonterade den för att dölja felet..
Men har kolkanistern något med vevhusventen att göra? Det är väl den svarta burken under insuget som sköter det eller har jag missat något?