Sida 1 av 1

kopplingsproblem m90 förstärkt tryckplatta

Postat: lör 08 aug 2020, 22:17
av Mitokondrie
Hej!
Har under sommaren renoverat min b230fk och även bytt koppling + tryckplatta till förstärkt från l-m-r.
Mitt problem jag har just nu är när jag monterat allt i bilen och försöker koppla med bilen så hoppar slavcylinder ut ur sin hållare på växellådan, låsringen hoppar altså bort.
Har det att göra med den förstärkta tryckplattan att göra så jag måste fästa slavcylindern på något annat sätt eller är det något fel i monteringen av kopplingskitet?
Sitter en 6-puckad ofjädrad sinter, shimsad 1mm eftersom den är 1mm tjockare än orginal, urtrampningslagret bytt och splines på växellådan är infettat och lagret gled bra innan montering på bil.

Mvh Mitokondrie

Re: kopplingsproblem m90 förstärkt tryckplatta

Postat: lör 08 aug 2020, 22:45
av Marlboroman
Har låsringen fått stryk så den inte sitter riktigt i spåret nå längre?

Re: kopplingsproblem m90 förstärkt tryckplatta

Postat: sön 09 aug 2020, 02:03
av Magnus308
Har aldrig hört om detta problem förut men är spåret för låsringen helt rent?
Har du vänt låsringen åt rätt håll? Den sidan som har skarpa kanter ska vara vänd mot kopplingsgaffeln

Re: kopplingsproblem m90 förstärkt tryckplatta

Postat: sön 09 aug 2020, 13:53
av Mitokondrie
Tack för svaren, det var som ni sa, lite skit i spåret för låsringen så den satt inte som den skulle, nu funkar kopplingen prima!
problemet löst