- tis 04 aug 2020, 20:27
#1394754
Hej! Har ett gäng olika problem som jag undrar lite över;
- Det klonkar något förj*vligt från höger fram just när jag svänger, inte annars. Tror inte det är styrleden då jag testar 3 olika, varav en var helt ny. Vad kan detta vara? Fjäderbenslagring? Trasig fjäder? Fjädern liksom "hoppar" när man svänger istället för att gå in en jämn rörelse.
- Tror att turbon s.k skenladdar, innan så satt det pysventil på bilen, vilket jag tog bort för att byta ut mot att ha högre laddtryck via ljustering av wastegate-klockan, den hade alltså ett gängat drag vilket jag skruvade in. Nu så skenladdar turbon, har ljusterat den fram och tillbaka flertal gånger från max spänd till väldigt slapp, utan resultat. Har någon en idé om vad som kan vara fel?
- Ratten är sned när man kör rakt efter styrväxelbytet, är det framvagnsinställning som gäller? Är det bara att skruva in/ut styrlederna tills det blir rakt?
Det var nog det, tacksam för alla svar och tips!
- Det klonkar något förj*vligt från höger fram just när jag svänger, inte annars. Tror inte det är styrleden då jag testar 3 olika, varav en var helt ny. Vad kan detta vara? Fjäderbenslagring? Trasig fjäder? Fjädern liksom "hoppar" när man svänger istället för att gå in en jämn rörelse.
- Tror att turbon s.k skenladdar, innan så satt det pysventil på bilen, vilket jag tog bort för att byta ut mot att ha högre laddtryck via ljustering av wastegate-klockan, den hade alltså ett gängat drag vilket jag skruvade in. Nu så skenladdar turbon, har ljusterat den fram och tillbaka flertal gånger från max spänd till väldigt slapp, utan resultat. Har någon en idé om vad som kan vara fel?
- Ratten är sned när man kör rakt efter styrväxelbytet, är det framvagnsinställning som gäller? Är det bara att skruva in/ut styrlederna tills det blir rakt?
Det var nog det, tacksam för alla svar och tips!