Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MagnusÖ
#1389928
Hej.
Min far ägde och vårdade en 760 gle turbodiesel års. 1983. i en herrans massa år. Den var verkligen hans ögonsten.
För ca 15 år sen bytte han kopplingen, startmotorn och reparerande överväxeln. Kort efter det rasade tyvärr motorn och bilen blev undanställd i ett garage. Bilen har bara gått i Norrland och är helt rostfri.

Fadern börjar närma sig de 70 nu och har äntligen gått med på att börja avyttra lite prylar. Vad är en rimlig peng att annonsera denna bil för? Har förstått att de är rätt ovanliga men en trasig motor hjälper ju inte priset direkt.

Kommer ihåg att den är mörkblåmetallic med blå plyschklädsel och inredning. Härliga 80-tal :-)

Förstår att det kan vara svårt att säga ett värde men iallafall någonstans mellan tummen och pekfingret vad den kan tänkas vara värd. Finns knappt någon annons att jämföra med.
#1389951
Jag hjälpte en bekant att kränga en 740 -84 med 11k mil på mätaren och helt rostfri, den såldes för 20k och hade troligen gått att krama ur lite mer pengar ur med lite tålamod.
Så en så gammal 760, även med skrotad motor, bör man kunna få något liknande för. Troligen inte såld på en dag, men med lite tålamod och inväntande på rätt köpare så..

Så, mellan 15 och 20k låter vettigt i mina öron.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]