- lör 04 jul 2020, 00:02
#1388633
Jag har det vanliga glappet i hastighetsmätaren i mätarhuset. Den går oftast bra, men ibland dör den och då alltid tillsammans med km/tripp. Varje gång hjälper den välriktade dunken över instrumentpanelen, oftast för kvarstoden av resan. Har jag tolkat det rätt har jag en VDO mätare. Bilen är en 740 från 1990.
Jag vill prova att löda skiten själv, men hittar trots envist googlande ingen beskrivning av vilka lödningspunkter det gäller. Kan ju anta att det är någon av dom rakt bakom hastighetsmätaren men är det nån som kan peka ut på en bild ändå? Brukar det behövas att man tillför lödtenn eller räcker det med att smälta om redan existerande tenn?
Tips och trix?
Jag vill prova att löda skiten själv, men hittar trots envist googlande ingen beskrivning av vilka lödningspunkter det gäller. Kan ju anta att det är någon av dom rakt bakom hastighetsmätaren men är det nån som kan peka ut på en bild ändå? Brukar det behövas att man tillför lödtenn eller räcker det med att smälta om redan existerande tenn?
Tips och trix?