Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mackan41506
Tja, tyvärr läcker det styrservoolja vänsterfram, min fråga är vad det är för rör som läcker och hur svårt det är att byta och vart msn hittar en sådan, eller till och med hur man reparerar det. Bild finns nedan och röret är markerad, det läcker inte på något ställeran kan se utan någon stans där man inte kan se eller nåt och det rinner ner till. Den lägsta punkten och sedan droppar det.
Bilagor
IMG_20200621_170030.jpg
IMG_20200621_170030.jpg (94.37 KiB) Visad 2441 gånger
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Tror det där är rören som går från styrsnäckan(ventilpaketet) till själva styrstången.
Tvivlar på att dom går att köpa nya, dessutom är det olika rör beroende på vilken styrväxel man har(finns 3 olika till 940..)

Däremot har jag för mig att dom är i stål, så det bör kunna gå att svetsa ihop dom, om dom inte är för trasiga. Inget jag personligen skulle ge mig på dock, men en duktig svetsare kanske kan.

Rent krasst skulle jag dock säga att det är enklare att byta hela styrväxeln, om du kan hitta en bra begagnad.
av mackan41506
Ulf965 skrev: sön 21 jun 2020, 22:14 Tja, mackan41506 du kan ju se hur Mackan fixade ett liknande rör på sin televerksbil
Såg videon för någon timme sedan, informativ men tyvärr har jag icke kunskaperna, kontakterna och verktygen som han har.
av mackan41506
Lucif3r skrev: sön 21 jun 2020, 22:02 Tror det där är rören som går från styrsnäckan(ventilpaketet) till själva styrstången.
Tvivlar på att dom går att köpa nya, dessutom är det olika rör beroende på vilken styrväxel man har(finns 3 olika till 940..)

Däremot har jag för mig att dom är i stål, så det bör kunna gå att svetsa ihop dom, om dom inte är för trasiga. Inget jag personligen skulle ge mig på dock, men en duktig svetsare kanske kan.

Rent krasst skulle jag dock säga att det är enklare att byta hela styrväxeln, om du kan hitta en bra begagnad.
Ok! Ja får väll bli ny, men hur vet jag vilken jag ska ha?

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!